| „Artumos“ skaitytojus, syk kvieiamus stabtelti prie vaidmen vairovs ir pasidalijimo temos, naujajame numeryje pasitinka netiktas teiginys: Dievas yra kaip motina!
Na, jeigu pats Dievas imasi toki ms akiai netikt vaidmen (juk j suvokiame kaip Tv, taigi ir jo meil mums atrodo „tvika“), kuo tada kiekvienas i ms, jau bdami mons, vyrai ar moterys, dar galime tapti – dl kito ar dl paties Dievo eimoje, Banyioje ar pan.? Kas ia mums galt parodyti didiausi pavyzd?
Taip, tai Dievo Motina, bet ia proga dar galima daug k pasakyti ir paskaityti. Pvz., kaip argumentuotai kun. Danielius Dikeviius aktualizuoja tikrj pamaldum Šv. Mergelei Marijai, kaip gyvai ses Viktorija Plekaityt MVS pristato aistring pal. Jurgio Matulaiio pamaldum.
Tegul tai bus patikimi kelrodiai geguini pamald dalyviams, na, o Sekmins teprimins, kad tik Šventajai Dvasiai, kaip sako t. Antanas Saulaitis, priskirtinas vedimas Banyioje. Be kita ko, urnale klausiama, ar diaugiasi joje savo vaidmeniu moterys, jei, kaip rao Tomas Viluckas, diaugtis moka netgi pats Dievas? tai atsako Vaida Spangeleviit-Kneiien – norint tarnauti Banyioje, pasirodo, labiausiai reikia atviros irdies, nebtinai titulo ar sutanos.
Kitas svarbus akcentas urnale – vaidmen vairov ir pasidalijimas eimoje. Apie vyr ir mon vaidmen stereotipuose pasiklydusias eimas rao Zita Vasiliauskait. Svarstantiems „lygias teises“ eimoje Dalia Luknien ikelia toli grau nelygias vyr ir moter galimybes. Kun. Kstutis K. Brilius MIC primena: eima – kaip organizmas, gyvuojantis tik tada, kai visos kno dalys veikia ivien. O Indrs ir Ramno Aurot eima dalijasi, jog tai ne jaui tempiamas jungas, bet kopimas drauge svaiginant kaln aukt. Numeryje spausdinamas idealios moters-monos paveikslas i Biblijos Patarli knygos, taiau klausimas, koki moters bdo savyb vardintume kaip svarbiausi iais laikais, be abejo, lieka atviras. Kaip vienas atsakym – Dovils Zelits moterikas „atsidsjimas“.
Kitos, „emikesns“, temos „Artumoje“ – galima ar negalima ms alyje kdikio susilaukti... namuose? Cezario pjvis – ar toleruoti ir kuriais atvejais? Santuoka – teisinis ar prigimtinis dalykas?
O kas atsitinka, kai, pasak Antano Gailiaus ne gyvename, o tik vaidiname? O kas, jei gyvenime atitenka ir labai netikti vaidmenys, kaip numeryje aptariamos nalysts (pavstosios!), kaip Vandos Ibianskos jautriai apraytosios karygs ir ventosios Joanos Arkiets? O kaip, nors ir nepasiekiant ventumo auktum, likti bent mogumi ir imokti dalytis – pareigomis, vaidmenimis? Juk, kaip rao kun. A. Kazlauskas, pagal iganingj krikionikj matematik, „dalijantis tuo, k turi, ne tik nemaja, bet ir prieingai – didja...“?
Klausim sumaity tenuramins skaitytoj Šventosios Šeimos ramyb, sklindanti i Ivano Marko Rupniko SJ mozaikos urnalo virelyje. Tegul pagarba ir tyra meil teapgaubia visas Motinas, Mamas, Mamytes, Dievo gyvybs ir ramybs nejas! Juk jos jau pasidalijo!
Rta LAZAUSKAIT |